Sparkliken laitteet tulee kalibroida joka vuosi. Olitte jo aiemmin säännöllisesti aktivoineet loppuasiakkaita lähettämällä muistutuksia – ilman riittävän hyviä tuloksia. Mikä prosessissa oli vialla?
”Prosessi oli manuaalinen ja toistui kuukaudesta toiseen. Muistutuksia ei tehty ihan kattavasti, ja aikataulu saattoi ”joustaa”. Myös kohdentaminen oli vajavaista. Viestien teho ei ollut paras mahdollinen.
Manuaalisen prosessin lisäksi datamme oli umpisolmussa: aiempien toimittajien jäljiltä Salesforcen asiakastiedot eivät olleet luotettavia. Muistutusten lähettämiseen käytimme Hubspot:ia, joka ei taivu useamman sähköpostiosoitteen käsittelyyn per kontakti. Hubspotin listojen ylläpito vei aikaa.”
Miten datan laatu ongelma ratkaistiin?
Aluksi Alessa teki meille projektina Salesforcen ja Hubspotin asiakas- ja laitetietojen synkkauksen ja päivityksen. Sekin tehtiin Alteryxillä.
Miten muistutusten automaation rakentaminen sujui Alteryxillä?
Alessan kanssa käytiin läpi alkuperäinen prosessi, ja lähdettiin heti rakentamaan ja optimoimaan sitä Alteryxissä. Workflow’n rakentamiseen yhdessä meni yksi valmennuspäivä ja itsenäisesti tein hiukan lisää. Automaatio oli tuotannossa parissa viikossa. Nykyisin teen tarvittavaa hienosäätöä itse, esim. viestien sisältöjen muutoksia ja erikoistapausten sääntöjä. Alteryxissä hienoa on se, että pystyn itse jatkojalostukseen, ilman että osaan yhtään koodia.