Digitaalinen kehonkieli – mitä asiakas paljastaa itsestään

Digitaalinen kehonkieli on uusi konsepti markkinointiautomaatiossa asiakkaan tarpeiden tunnistamiseen liittyen. Se mahdollistaa käyttäjien profiloinnin ja segmentoinnin verkkosivustolla käyttäytymisen perusteella. Kävijöiden profiilt rakennetaan digitaalisen kehonkielen avulla, joka on kokoelma faktoja käyttäjän verkkosivustolla käyttäytymisestä ja sitä seuraavasta käyttäytymisanalyysistä.

Kävijöiden vierailuja monitoroimalla markkinoijat saavat käyttökelpoista ymmärrystä nykyisistä ja potentiaalisista asiakkaista. Kaikki tämä ymmärrys voidaan myöhemmin hyödyntää automaation käytössä sekä myyntitiimin tukemisessa asiakasdatalla joko suoraan tai CRM-järjestelmän kautta.

Videon kehonkielen monitorointi

Videon kehonkielien monitorointi on SALESmanagon uniikki ominaisuus, joka mahdollistaa tietokannassa olevien käyttäjien videoiden kuluttamisen monitoroinnin. Järjestelmä mahdollistaa monien videoiden katsomiseen tapahtuvien tapahtumien monitoroinnin suosituimmissa videotoistimissa, kuten YouTubessa, Vimeossa ja monessa muussa joita verkkosivustolle tai blogiin on upotettu.

Tällä ominaisuudella tunnistat että ketkä nykyisistä ja potentiaalisista asiakkaista katsovat videooita ja sen lisäksi myös seuraavat tiedot:

  • Millä hetkellä he lopettivat materiaalin katsomisen
  • Milloin he pysäyttivät tai jatkoivat videon toiston

Tämän tyyppisen informaation kerääminen rikastaa merkittävästi käyttäjistä SALESmanagoon luotavia profiileja. Tätä tietoa voidaan käyttää monimutkaisten automaatiosääntöjen luomiseen, asiakkaiden sitouttamisen syventämiseen ja asiakkaiden laadun parantamiseen.

Tieto käyttäjien videokatselusta tallennetaan kontaktikortille SALESmanagoon ja sitä voidaan käyttää:

  • Kontaktien automaattiseen segmentointiin
  • Käyttäjien sitoutumisen mittaamiseen liidien pisteytysjärjestelmän kautta
  • Monitasoisten prosessiautomaatioiden luomiseen
  • Verkkosivun, sähköpostin, markkinoinnin ja mobiilikommunikaation personalisointi videoiden kuluttamisen perusteella

Hyödyt

  • Täydennät käyttäytymisdataa arvokkaalla tiedolla videoiden käytöstä (useiden tutkimusten mukaan vuonna 2019 jopa 80% kaikesta internet-liikenteestä on videoiden katselua)
  • Kehitä markkinointikampanjoiden ja myynnin pisteytysjärjestelmää
  • Mahdollisuus integroida video luonnollisena elementtinä markkinointiprosessiin on nykyaikainen ja äärimmäisen tehokas tapa

Pyydä SALESmanago ilmaiseen koekäyttöön tai kysy lisää soveltuvuudesta tarpeisiisi