Verkkosivuston chat

Verkkosivustoilla chateista on tullut äärimmäisen suosittuja edellisten vuosien aikana. Kaikki chat-ratkaisut tarjoavat mahdollisuuden asiakkaan ja asiakaspalvelijan keskinäiseen kommunikointiin. SALESmanagon ratkaisu toimii kuten muutkin chat-ratkaisut, mutta sisältää myös ominaisuuksia jotka auttavat viemään keskustelut seuraavalle asteelle hyödyntäen SALESmanagon markkinointiautomaatiojärjestelmää.

Asiakkaan kokonaisvaltainen käyttäytymishistoria ostohistorioineen asiakaspalvelijan käytössä. Kuvittele kuinka paljon arvokkaampia keskusteluja on mahdollista käydä kun asiakaspalvelija näkee kontaktin yhteystietojen lisäksi mm. hänen ostohistoriansa, sivustolla vierailut, asiakaspisteytyksen ja segmentoinnin.

Valmiiksi luodut tuotesuositukset lähetettäväksi yhdellä klikkauksella. Jatkossa asiakaspalvelijat pääsevät asiakaspalvelun lisäksi tekemään myyntiä helposti keskustelun lomassa. SALESmanagon chat tarjoaa asiakaspalvelijalle lähetettäväksi tuotesuosituksia, jotka perustuvat tekoälyn ja koneoppimisen algoritmien tekemiin ehdotuksiin, viimeeksi katsottuihin ja ostettuihin tuotteisiin.

Asiakkaan progressiivinen profilointi keskustelun aikana asiakastiedon rikastamiseksi. Asiakaspalvelija saa käyttöönsä kaiken jo tiedossa olevan asiakastiedon, jotta asiakkaalta ei jouduta kysymään uudestaan asioita jotka ovat jo tiedossa. Tiedossa olevien asioiden sijasta voimme keskittyä kysymään uusia kysymyksiä, jotta saamme tietoomme uusia asioita asiakkaasta.

Nopea ja helppo asiakkaan kysymien tuotteiden haku keskustelun aikana. Säästä asiakkaan ja asiakaspalvelijan aikaa hyödyntämällä SALESmanagon eCommerce bottia. Botti hakee automaattisesti tuotteet joita keskustelu koskee ja mahdollistaa niiden helpon linkittämisen keskusteluun.

Monikanavaisen markkinointiautomaation ohjaaminen chatin perusteella.  Koska chat on kiinteä osa markkinointiautomaatiojärjestelmää, niin chatin tapahtumien perusteella on helppo ohjata markkinointiautomaation toimintaa muissa kanavissa. Chatin tapahtumien perusteella voidaan esimerkiksi segmentoida asiakkaita, lähettää sähköpostia sisältäen muita suositeltuja tuotteita, näyttää web push -viestejä, lähettää tekstiviesti alennuskoodilla tai mikäli asiakas ei ole vielä valmis ostamaan voidaan hänet ohjata nurturoitavaksi.

Kattava raportointi. Ei pelkästään asiakaspalvelun tehokkuudesta vaan myös työkalun avulla tapahtuvasta myynnistä. Chat on kiinteä osa markkinointia ja myyntiä, joten myös chatin analytiikka täytyy olla kytkettävissä muuhun analytiikkaan. SALESmanagon alusta mahdollistaa tämän, sillä chat ja markkinointikampanjat ovat osa samaa alustaa.

Lisäksi sinun tulisi tietää

SALESmanagon chatin käyttöönotto on todella helppoa käyttäen chatin graafista käyttöönottotyökalua ja käyttöönotto vie vain minuutteja.

  • Erillistä koodia ei tarvitse asentaa. Live Chat toimii hyödyntäen SALESmanagon normaalia seurantakoodia
  • Asiakaspalvelijan käyttöliittymä on äärimmäisen helppokäyttöinen
  • Samaan aikaan käytäviä chatteja rajoittamaton määrä
  • Mikäli asiakaspalvelija ei ole paikalla, niin tilalla on yhteydenottolomake jolla asiakas voi ottaa yhteyttä tai vaihtoehtoisesti palvelemassa voi olla SALESmanagon myyntibotti, joka käy automaattisesti keskustelua asiakkaan kanssa
  • Chatin toiminnallisuuden määrittäminen sivukohtaisesti on mahdollista erilaisten parametrien avulla
  • SALESmanagon Live Chat kuuluu SALESmanagoon ja siitä ei tule lisäkustannusta
  • Rajaton määrä asiakaspalvelijoita – ilman lisäkustannuksia
  • Asiakaspalvelijat saavat avukseen tekoälyn ja koneoppimisen mahdollistamat tuotesuositukset

Liiketoimintahyödyt

  • Chat ei pelkästään mahdollista asiakaspalvelua, vaan lisäksi tehokkaan myynnin chatin välityksellä
  • Asiakaspalvelijan ajankäytön tehostaminen automatisoitujen työkalujen avulla
  • Todella nopea pääsy asiakastietoihin chatin aikana
  • Asiakastiedon rikastaminen progressiivisen profiloinnin avulla

 

Pyydä SALESmanago ilmaiseen koekäyttöön tai kysy lisää soveltuvuudesta tarpeisiisi